Loading…

Wat zijn de voordelen van vetten

Man In Grijs T Shirt Met Ronde Hals En Zwarte Korte Broek, Zittend Op Een Rode Stoel

Will: Het is zo jammer om te zien met wat ons leven voorziet van zo weinig vitaliteit. Het is nog frustrerender als je bedenkt waar we ons lichaam mee voeden! Zuur, doe je menselijkheid! Vervuiling, gebrek aan zonlicht, herhaaldelijk trauma van het werk, gebrek aan slaap, stress, zorgen, woede, frustratie, te veel eten, en de lijst gaat maar door. Wat kunnen we doen om energieker te zijn, meer te leven, en in het hier en nu te leven. Wel, natuurlijk moeten we nu beginnen met een efficiënt gebruik van onze antioxidanten. "We zijn wat we eten", dit betekent niet alleen dat wat we eten direct invloed heeft op onze stemming of energieniveaus, maar dat wat we eten indirect invloed op ons heeft.

Wat we zijn en wat we doen kan direct of indirect invloed hebben op ons energieniveau. Het eten van een gezond dieet kan direct onze energie stimuleren terwijl het indirect onze energieniveaus verlaagt door een slechte gezondheid. Lichaamsbeweging kan direct of indirect ons energieniveau verhogen. Het is indirect door het vermogen of het vermogen om het evenwicht te herstellen dat we verloren hebben of door iets anders zijn vervangen.

Energie is dus als het opladen van een batterij. Tegelijkertijd moeten we opnieuw worden voorgelicht over wat we eten en hoe we eten. Als we weten wat goed voedsel is, weten we ook wat we eten niet is. Voor de meesten van ons zijn vlees, zuivelproducten, groenten en fruit in verhouding tot onze andere voedingsmiddelen, en waar mogelijk biologisch. Laten we elke categorie in detail bestuderen en ik zal proberen ze in een schaal van toenemend belang te plaatsen.

Voedingsmiddelen die direct of indirect invloed hebben op onze energie zijn de volgende:

Suiker: Eerst en vooral in de categorie suiker. Suiker is de voornaamste bron van koolhydraten of zetmeel en is de voornaamste bron van energie voor het lichaam. Als we alle suiker volledig zouden schrappen, zouden we ons energieverbruik met ongeveer 70% verminderen. Het Standaard Amerikaanse Dieet (SAD) bestaat voor ongeveer 60% uit suiker en in sommige gevallen zelfs voor 80%. Dat is een aanzienlijke energie-impact en het is er een die we in overweging moeten nemen. Het wordt vaak de welvaartsziekten genoemd. Het Amoco Dieet, ook bekend als het Westerse dieet, is een goede plaats om te beginnen, tenminste voor degenen onder ons die waarde hechten aan zelfvoorzienende voeding. Het westerse dieet bestaat voor ongeveer 80% uit maïssiroop, of sucrose, gezoete dranken, en een aanzienlijk percentage van de voedingsmiddelen en dranken bevat veel suiker. Om de impact op je gezondheid te verminderen door suiker in je dieet te verminderen, zou je ongeveer 60-80 calorieën uit je dagelijkse voeding moeten schrappen.

Vetrijk voedsel: Het kost veel energie om het te verteren en te gebruiken en het neemt ruimte in beslag. Ruimte die we gebruiken om vet op te slaan, gelijk aan 8% van ons lichaamsgewicht. Als we deze zouden schrappen, zou je onmiddellijk een verschil merken in je energieniveau.

Andere vetten:Ten tweede, vetten worden gebruikt in het lichaam zo divers als vitaminen, hormonen, en nog veel meer. Hier zijn ongeveer 20 verschillende soorten vetten en oliën die het lichaam gebruikt.

Verzadigde vetten: worden het best geconsumeerd in aanwezigheid van omega-3-vetzuren. Deze optie helpt u een gezond en normaal cholesterolgehalte in het bloed te behouden. Het wordt zelfs gebruikt in sommige medicijnen om het cholesterolgehalte te helpen verlagen.

Onverzadigde vetten: Hieronder vallen voedingsmiddelen zoals zalm en vetten uit planten en insecten. Kan mogelijk helpen het bloedgehalte stabiel te houden.

Transvetten: Kunnen mogelijk worden gebruikt om het cholesterolgehalte te verlagen. Sommigen zeggen dat het zelfs de oorzaak is van hartaandoeningen. Wees voorzichtig bij het consumeren van voedingsmiddelen en traktaties die beweren 6 transvetten per portie te hebben. Dit kan tussen de 5 en 70% van het totale vetgehalte zijn!

Vetten (Eiwitten): Als ze allemaal uitsluitend uit water hadden bestaan, zouden sommige van onze vleessoorten en eieren vogelbaden zijn genoemd. Deze vormen echter niet de hoofdmoot van onze voeding. De meeste van onze eiwitmaaltijden zijn gemaakt van soja of zuivelproducten. Zelfs als we vis toevoegen aan het recept, zullen deze voedingsmiddelen slechts ongeveer 10% van de calorieën uitmaken, maar ze bieden zoveel voordelen dat veelchers en vegetariërs ze als voedingsmiddelen met toegevoegde waarde kunnen beschouwen!

Vloeistoffen: Er is geen standaard of vaste meting van vloeistoffen die we kunnen aanduiden als (ml). Veel mensen gebruiken de gebruikelijke 3 pond per kg lichaamsgewicht als een ruwe richtlijn. Als zodanig kunnen we de eenvoudiger regel van 1 liter of ruwweg pint gebruiken als een ruwe richtlijn. Kies drankjes die minder dan 1% van uw calorisch alcoholgehalte bevatten.

Lichaamsbeweging: Kan niet genoeg benadrukt worden. Ons lichaam gedijt op actief zijn. Aerobic- of cardio-oefeningen versterken ons hart en onze longen, terwijl het doen van een of andere vorm van cardiovasculaire training heilzaam is.

Stretches: Let op, ik zei sommige. Stretches kunnen worden opgenomen als onderdeel van uw cardio of krachttraining, maar je moet kracht en flexibiliteit hebben om ze uit te voeren. Het is net als alle andere pilates.

Leave a Reply