Loading…

Sportmassage

Sportmassage Amstelveen

Sportmassage – Wat zijn dat?

Een sportmassage, ook wel ski-massage of hot-therapiemassage genoemd, is een bijzondere vorm van zelfmassage die verlichting brengt in uw spieren en huidoppervlakken. De mensen die u masseren werken meestal in een zeer ontspannen tempo. Er moet een niveau van comfort zijn, geen pijn, om u de best mogelijke tips te kunnen geven voor het produceren van de best mogelijke resultaten.

De massagetherapeut controleert uw spieren op beschadigingen, verjongt vermoeide spieren die hard zijn getraind, en geeft tips aan uw spieren om blessures in de toekomst te voorkomen. Massages voor ernstige blessures en overbelastingblessures worden door bepaalde massagetherapeuten als disciplines beschouwd. Gewoonlijk is er een grens aan hoeveel schade kan worden toegebracht voordat het weefsel van dat gebied levensvatbaar is voor verdere training. Bij ernstige blessures zijn de weefsels alleen nog geschikt voor verdere massage. Het succes van een sportmassage hangt af van hoe goed hij de bloedstroom naar vermoeide spieren kan stimuleren. Een sportmassage zal bestaan uit rekoefeningen, contracties, houdingen, en diepe weefselmassages. De Glacier stretches worden uitgevoerd terwijl je plat op de massagetafel ligt. Het zijn de rekbare spieren die je ver in het lichaam laten strekken en bloed naar de oorsprong van de spieren brengen. Hierdoor wordt een goede doorbloeding mogelijk en worden de spieren ontlast.

Hiermee wordt het bloed in die lichaamsdelen gestuwd en wordt de flexibiliteit vergroot. De contracties zijn meestal om je spieren te versterken en ze wat strakker te laten samentrekken. Probeer al je rompspieren te laten samentrekken om een volledig bewegingsbereik te krijgen. Deze samentrekkingen zullen het bloed naar de gebieden brengen die het het meest nodig hebben om vermoeide spieren te verjongen. Diepe weefselmassages werken op het verjongen van botten en weefsels. Deze moeten worden gedaan op gebieden die bijzonder kwetsbaar en als de therapeut warmte wordt toegepast op het weefsel, zal blessuregevoelige gebieden krijgen weinig of geen verjonging. De therapeut zal het gebied eerst licht verwarmen en door voortdurende massage hele gebieden van het lichaam verjongen.

Wat is het doel van sportmassage? Gewoonlijk bestaat een sportmassage uit drie fasen: een warme, een koude en een rustperiode. De eigenlijke massagesessie omvat een glijdende beweging van 20 minuten die de spieren helpt ontspannen en hun spanning afvoert. Dit moet worden gevolgd door een 20-minuten durende ontspanningsperiode, waarin de spieren de kans krijgen om het verdriet van een sessie los te laten. Dan is het tijd voor het massage gedeelte. De andere vorm van sportmassage gebruikt meer druk om de spieren te blesseren en zo de beweeglijkheid te verbeteren. Door druk uit te oefenen worden de spieren gedwongen zich aan te passen aan de nieuwe lengte van het bereik. Tegelijkertijd worden ze zachtjes bewogen naar een punt van grotere intensiteit.

Werkt sportmassage voor iedereen? Er is geen specifieke leeftijd waarop dit voordeel het best wordt geboden. Volgens de American PodiatricSurgeon’syer is “geen leeftijd, ongeacht geslacht, te jong of te oud voor sportmassagetherapie”. Door massage van het juiste gebied verbeter je niet alleen je sportprestaties, maar kun je ook je welzijn op peil houden als je niet aan het sporten bent.

Leave a Reply