Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

Dieetplanning en gewichtsverlies

Voedingsdeskundige Den Haag

Er is een lange lijst van ziekten die worden veroorzaakt door overmatige consumptie van voedsel. Ziekten zoals zwaarlijvigheid, hartdeficiëntie, gebrek aan of disfunctie van de schildklier, leverkwesties, hoger risico om kanker te ontwikkelen, gebrek aan energie, scherpe vermoeidheid en stuurloosheid, vroegtijdige veroudering en zwakke nagels.

De markt is vol van supplementen, dieetplannen en dieetprogramma’s voor gewichtsverlies. Ze beloven allemaal effectief gewichtsverlies. Het succes van dergelijke programma’s hangt echter nog steeds af van factoren zoals discipline en inzet. Voedingsdeskundigen vormen een zeer professioneel team om uw goede en slechte gewoonten te evalueren en indien nodig dieetveranderingen voor te stellen. Zij houden ook rekening met uw levensstijl en werkroutine. Zij kunnen voedingssupplementen of maaltijdvervangers aanbevelen die het gewichtsverlies zullen versnellen. Tips en adviezen voor een evenwichtige voeding. De sleutel tot het volgen van een effectief dieet is inzicht in de behoefte van het lichaam aan verschillende voedingsstoffen.

Uw voedingsdeskundige moet waardevolle bronnen van eiwitten, vezels en combinaties van vetten en koolhydraten bevatten. De vitaminen en mineralen in voeding zijn essentieel voor een gezond lichaam. Naast deze essentiële voedingsstoffen moet voedsel ook vetarm zijn. Een goede manier om uw dieet samen te stellen is volkoren granen, wat fruit en groenten, magere stukken vlees, gevogelte en vis, bonen en peulvruchten. Deze voedingsmiddelen bevatten ook veel water. Het ontbreken van de consumptie van water vertraagt het proces van gewichtsverlies.

Als u een dieet volgt om af te vallen, kunt u de hulp van een diëtist inroepen. Hij/zij kan u voorstellen doen voor veranderingen in uw dieet die u zullen helpen fit en gezond te blijven.  Welk dieet u ook volgt, zorg ervoor dat lichaamsbeweging er een integraal deel van uitmaakt. Diëten zonder beweging zijn gedoemd te mislukken. Oefeningen moeten niet inspannend zijn. Kies wandelen, fietsen, enz. als weinig belastende oefeningen die u mentaal en fysiek sterk zullen maken. Houd een voedseldagboek bij. Het zal u helpen om de hoeveelheid calorieën die u elke dag consumeert in te schatten en kan er bijgevolg voor zorgen dat u uw calorie-inname in grote mate vermindert. Het dient de functie van een dagboek door het bijhouden van informatie over de inname van voedsel om het aantal calorieën te tellen dat elk voedsel genereert. De meest effectieve manier om calorieën te tellen is het hebben van een boek, of een online logboek, waarin u elk voedingsmiddel dat u inneemt kunt noteren.

Lees meer

Hormoon coach 
Life coach Den Haag

Leave a Reply